Kerstgekte in Perth en Albany - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu Kerstgekte in Perth en Albany - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu

Kerstgekte in Perth en Albany

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Januari 2017 | Australië, Perth

Het is een beetje laat, maar ik wil iedereen nog een happy, joyful and blessed (klinkt toch mooier in in het Engels vind ik) nieuw jaar wensen!
Het is alweer een maand geleden dat ik een blog heb geschreven. En wat is er veel gebeurd in de afgelopen maand. Allereerst begon begin december de kerstgekte al. Dit betekent niet alleen een kerstboom, kerstdiner en kerstdienst zoals ik in Nederland kerst vier, nee er kwam veel meer bij kijken. Allereerst hadden we de vele Christmas carrols en het kerstconcert bij Ethan op school. Vervolgens verscheen aan het begin van december de ‘Elf on the shelf’. Een hulpje van de kerstman die elke ochtend ergens anders in het huis te vinden is. Hij is ontzettend ondeugend en vliegt elke nacht naar de kerstman om te vertellen of je braaf bent. Gelukkig kon Lorraine de kinderen ’s ochtends vaak net op tijd tegenhouden voordat de kinderen om half 6 in mijn kamer stonden om te vertellen wat de elf nou weer had uitgespookt. Verder heb ik een paar keer de ‘echte’ kerstman kunnen ontmoeten en zijn we bij de ‘Christmas lights’ geweest. Dit zijn huizen die hun hele huis vol hebben gehangen met kerstlichtjes en opblaas kerstfiguren. Nee het is niet te vergelijken met de paar kerstlampjes die in Nederland op sommige huizen hangen, het zijn hele lichtshows. In een tuin zat de kerstman en konden we een dansje doen met de hele cast van Frozen. Dit alles was nog voordat de echte kerst begon. Hiervoor ben ik met mijn oom en nichtjes en neefje een paar dagen naar Albany (5 uur rijden ten zuiden van Perth) geweest. Hier heb ik de mooie plekken van Albany mogen zien. Ook hebben we tijdens kerst vooral heel veel gegeten en hebben we kerstcadeautjes (de stapel kwam tot halverwege de kerstboom) gegeven en gekregen. Isabel en ik zijn met kerstavond naar een kerstdienst geweest, want met kerst zelf was daar geen tijd voor zo druk was het met eten en cadeautjes.
Het was wel gek om met kerst niet thuis te zijn. Geen kou, schaatsen en gluwijn, maar strand, buitenbioscoop en airco. Doordat er thuis veel aan de hand was miste ik iedereen wel een beetje extra hoor, maar gelukkig had ik genoeg afleiding om het toch te kunnen genieten.
Na Kerst is mijn host familie naar Indonesië om hun vader op te zoeken. Dat betekende 1,5 week vakantie voor mij. In deze tijd heb ik veel gedaan met de ‘young adults’ vriendengroep van de kerk. Zo hadden we een bbq & swim avond, lunch/winkelen in de stad, ‘girls only/desert/swim/movie night’, gingen we een middagje fietsen en hebben we new years eve samen gevierd.
Om de vakantie leuk af te sluiten ben ik met Isabel drie nachtjes gaan kamperen in Margaret River. Het was erg gezellig en fijn om een paar dagen samen weg te zijn. We kampeerden op 2 minuten lopen van het strand, dus dat was heerlijk. We zijn naar de grotten geweest, hebben gewandeld en hebben ons vol gestopt met ijs, wijn, fudge en chocolade (Margaret River staat bekent om de wijnen, fudge factory en chocolate factory). Al met al een volle decembermaand met weinig werk.


Weer wat geleerd:
- Ik weet eindelijk de echte tekst van Jingle bells. Het is niet Jingle bell, Jingle bells, Jingle all the way, oh wat fine nanana rime, hawanananana way. Maar het is: Jingle bells, Jingle bells, Jingle all the way, oh wat fun it is to ride in a one-horse open sleigh. Hele open baring.
- Mijn Engels verbeterd met de dag. Volgens Ethan spreek ik al best goed Engels. Ik kan namelijk al twee woorden in het Engels, namelijk: monster en insect. Hij was er namelijk achter gekomen dat deze twee woorden hetzelfde waren in het Nederlands en Engels.
- Ik heb ook geleerd dat je Engelse woorden makkelijk door elkaar kan halen. Zo vertelde ik tegen een vriendin dat Geert Wilders alle Referees het land uit wilt hebben. Ze vond het best verwarrend tot we erachter kwamen dat ik natuurlijk refugees bedoelde. Tja daar word ik nu de rest van mijn verblijf hier mee geplaagd.

  • 06 Januari 2017 - 10:45

    Evelien:

    O wat fine nanana rime xD hahahaha, zo'n openbaring kan ook alleen jouw gegund worden he ;-)

  • 06 Januari 2017 - 17:45

    Tante Ella:

    Lieve Iris,
    Wat een gezellig verslag weer. Leuk dat ik je even via Skype gesproken heb toen ik bij je ouders was.
    Voor jou en je familie wens ik je heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je (jullie).
    lieve groetjes

  • 15 Januari 2017 - 14:14

    Pieternel:

    Wat een mooie leerprocessen ;) Nu al last van het mixen van de taal. Dat wordt nog leuk als je straks weer helemaal surrounded bent met nederlands sprekende mensen. Ik spreek je!

    Liefs Pieternel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2017

Bye, goodbye and see you soon!

06 Februari 2017

Mijn Australische leven

06 Januari 2017

Kerstgekte in Perth en Albany

06 December 2016

De zomer is aangebroken

04 November 2016

Au pair life
Iris

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7681

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: