Geland in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu Geland in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu

Geland in Australië

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 September 2016 | Australië, Perth

Ha allemaal,

Een bericht vanuit de andere kant van de wereld. Wat een weken heb ik erop zitten. Na een vlucht (met stops) van 24 uur kwam ik 32 uur later aan, vanwege het tijdsverschil. Mijn eerste week heb ik gespendeerd in Sydney als 'toerist/backpacker'. De zogenoemde 'highlights' 'hotspots' en wat dan ook gezien. Zo ben ik naar de Blue mountains, Bondi beach (ja die met de lifequards van tv), de Sydney tower en het Operahouse geweest. Ook had ik de cursusdagen van de organisatie. Deze waren interessanter dan ik me vooraf had voorgesteld en het was erg gezellig met al de andere au pairs.
Maarja nu over naar de reden dat ik hier ben gekomen. Na een week vol fun, toch eindelijk vliegen (5.10 uur in hetzelfde land) naar Perth waar family Finlay op mij aan het wachten was. Bij aankomst had Ethan een mooi bord gemaakt, zodat ik ze kon vinden op het vliegveld. De eerste week is super. De kids maken me nog niet gek en de ouders doen hun best mij thuis te laten voelen. Ethan (4 jaar) is zo lief en enthousiast. Hij wil alles laten zien en vertellen. Hannah (1,5 jaar) is lekker luidruchtig en actief, ze speelt zo leuk! Ik ben benieuwd naar volgende week als ik echt aan de slag ga en alles alleen moet doen.

Wat ik tot nu toe heb geleerd:
- Je hebt twee type backpackers. Degene die zoveel mogelijk drinken, zo lang mogelijk op bed liggen en zoveel mogelijk lawaai maken en degene die wat van de omgeving willen zien. Helaas had ik die eerste de laatste nacht in de kamer van mijn hostel.
- Australië wordt overspoeld met Aziaten (geen idee waarom) en Duitse jongeren (allemaal voor een working holiday).
- De afstanden zijn flink langer. 5 uur vliegen naar de andere kant van het land en 45 minuten rijden naar de basisschool van Ethan.
- De vertaling van luiers is Nappies (wat ik een erg leuk woord vind).
- Dat Peter Rabbit een vriendinnetje Lilly heeft en ze niet zo lief zijn als ze eruit zien (ik ben hier drie dagen en heb de dvd drie keer gezien).
- Er zijn twee stopwoordjes van Australiërs: ‘Hey mate, how ya going’ & ‘no worries’.

  • 14 September 2016 - 22:21

    Sanne:

    Ah! Wat super om iets van je te horen:) volgens mij Is het echt een heel warm en gezellig gezin! Heel veel plezier en succes aankomende week als je aan de bak moet.
    Liefs

  • 15 September 2016 - 07:25

    Anoe:

    Super leuk om zo wat te lezen over je! Laat lekker alles over je heen komen! Geniet ervan

  • 18 September 2016 - 19:46

    A.van Dijk Of Oom Adri En Tante Ge:

    Wat leuk om je reactie te lezen en te kunnen reageren. Wat heb je al veel gezien en beleefd in Australie Australiërs zijn ook erg nieuwsgierig. Ze vragen je steeds "Were are you from ? " Moet je de baby ook van schone luiers voorzien ? Heb je al contact gehad met Isabel of zit die in Japan. We leven met je mee en wensen je veel sterkte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2017

Bye, goodbye and see you soon!

06 Februari 2017

Mijn Australische leven

06 Januari 2017

Kerstgekte in Perth en Albany

06 December 2016

De zomer is aangebroken

04 November 2016

Au pair life
Iris

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7707

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: