Eerste weken bij de Finlays - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu Eerste weken bij de Finlays - Reisverslag uit Perth, Australië van Iris Brandenburg - WaarBenJij.nu

Eerste weken bij de Finlays

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Oktober 2016 | Australië, Perth

Dear diar… ehm lieve thuisblijvers,

Hier weer een berichtje van mij over mijn eerste weken bij de Finlays. Wat een fijne familie is het toch. Ik kan lekker met ze kletsen en lachen en ze vertellen me alles. Soms is het best lastig aangezien ik graag praat. Hier kost het iets meer moeite met het Engels en als ik woorden niet weet, probeer ik dat met handen en voeten uit te leggen (of de translation app is heel fijn).
De kids zijn erg leuk. Ethan heeft nu schoolvakantie, dus dat betekent lekker veel ondernemen: picknicken in het park, color hunting, speeltuinen, naar de dierentuin en een hoop andere leuke dingen.
Voor alles is een eerste keer, dus ook voor mij om aan de andere kant van de weg te rijden. Ben (vader Finlay) heeft een kleine whiplash omdat de rem van de automaat erg hard was, maar ondertussen heb ik de ‘road position’ en rem door.
Ook was het tijd om voor de eerste keer tijdens mijn verblijf mijn familie te zien. Wat was dat gezellig! Lekker een dagje met mijn tante op stap en met de rest van de fam bijkletsen tijdens het avondeten.
Verder heb ik eindelijk wat dingen gevonden om te doen tijdens mijn verblijf. Ik heb afgesproken met een andere au pair, ben naar de youth group van de kerk geweest en heb me aangesloten bij de backpackers voetbalclub. Wat een gezelligheid allemaal. Eindelijk mijn drukke leventje van thuis weer een beetje terug.

Wat ik geleerd heb de afgelopen tijd:
- Dat Australië andere beleefdheidsvormen heeft. Ze zeggen als groet ‘Hey, how are you?’, niet dat ze echt willen weten hoe het met je gaat. En als je binnenkomt hoef je niet iedereen een hand te geven.
- The Wiggles wereldberoemd zijn hier. Ik ken bijna alle liedjes uit mijn hoofd. Speciaal voor jullie mijn lievelingsliedjes: https://www.youtube.com/watch?v=NBWQCHb95rg en https://www.youtube.com/watch?v=NBWQCHb95rg . Echt de moeite waard om even te luisteren.
- Australië is een bierland. De Prime minister had het wereldrecord drinking a yard of beer (1,4 liter) op zijn naam staan.
- Dat ‘Timtams’ inderdaad de lekkerste koekjes van de wereld zijn.
- Oohja en ik kom helaas niet terug met een super net Engels accent. Zo af en toe krijg ik namelijk een lesje Australische ‘slang’ van Ben.

Wat ik mis aan Nederland:
- De koeien (hier lopen alleen kangoeroes in de buurt)
- ‘Normaal’ broodbeleg (hier hebben ze marmite)
- Fiets (alles, maar echt alles moet met de auto)
- Borrels (een regel in het huis is als volgt: ‘je hebt alcohol nodig om voor de kinderen te zorgen’. Maar alleen drinken is ook zo saai).
- En natuurlijk vrienden en familie ;).

  • 06 Oktober 2016 - 13:28

    Ella:

    Wat een gezellig verhaal. Hopelijk krijg je het er niet zo naar je zin dat je niet meer naar Nederland terug wilt komen.
    Geniet van alles wat je beleeft. Ik geniet graag mee door je verhalen.

  • 06 Oktober 2016 - 20:13

    :

    Lieve Iris!

    Wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen! Je maakt me stikjaloers ;) Heel veel plezier daar!!!

    Liefs Rachel

  • 06 Oktober 2016 - 20:15

    Tjallien Elstrodt:

    Hallo Iris,
    Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    We hebben een dikke week geleden je kaart ontvangen en de kids vonden het hartstikke leuk!
    Op school gaan we gewoon door, onze groep groeit alweer gestaag met allemaal van die ukkies van 4 jaar.
    Twee collega's vertrekken zondag richting Zweden om wat meer over de Reggio Emilia aanpak te weten te komen. We zijn reuze benieuwd!
    Ik zal de klas morgen vertellen dat het goed met je gaat!
    Groeten van hier ( het wordt nu kouder hoor...!) en blijf genieten!
    Tjallien.

  • 06 Oktober 2016 - 21:00

    Juliette:

    Lieve Ier, Wat goed om te horen dat je gezinnetje leuk is. Ik mis je op de borrels. Wat moet jij ineens een ander leven hebben. Mocht je een avondje stilte hebben, app dan kunnen we misschien wel skypen. Hopelijk blijft je gezinnetje leuk en ontmoet je er ook nog leuke leeftijdsgenoten.
    Liefs Juliette

  • 07 Oktober 2016 - 08:38

    Tamara:

    Lieve Ier!

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En dat je je draai daar hebt gevonden. Je oppaskindjes zien er ook uit als schatjes.
    Geniet er van, hopelijk spreken we elkaar snel.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2017

Bye, goodbye and see you soon!

06 Februari 2017

Mijn Australische leven

06 Januari 2017

Kerstgekte in Perth en Albany

06 December 2016

De zomer is aangebroken

04 November 2016

Au pair life
Iris

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 7706

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: